Yararlı Linkler

TV Kanalı

SAT-7 TÜRK, yayın yaptığı bölgelerde yaşayan Hristiyan nüfusun inançları hakkında bilgilendirilmesi, ortak bir dil ve anlayışla kendilerini ifade edebilmesi hedefiyle faaliyet yürütür.

Kutsal Kitap ve Hristiyanlık ile ilgili basılı tüm yayınları Kitab-ı Mukaddes Şirketi’nden temin edebilirsiniz.

Türkiye’deki en büyük Hristiyanlık bilgi platformu. Hristiyanlık hakkında sorularınız varsa veya ücretsiz İncil isterseniz bu web siteyi inceleyebilirsiniz.

 

Shema Media Group ve Kanal Hayat ortaklığında yürütülen Hristiyan gençlik Youtube kanalıdır.

 

Radio Shema’nın diğer bir misyonu ise renkliliğin, çok sesliliğin, farklı inanç ve düşüncelerin savunucusu olmaktır. Her yaş gurubundan, her kesimden insanın dinlemekten zevk aldığı Radio Shema, sizin yaşamınızda da bir fark yaratacaktır.

 

Ücretsiz Sesli Kitapların ve Podcastlerin yer aldığı harika bir telefon uygulaması. Tamamen ücretsiz olan bu uygulamayı hemen indirip sesli kitapları dinlemeye başlayabilirsiniz.

 

RadyoMaranata.com bir internet radyosudur. Hristiyan inancına mensup dinleyicilerin yanı sıra Hristiyan inancını merak edenlerin de zevkle takip edeceği zengin bir dinleyici kitlesine hitap eder.

 

Kutsal Kitap (Tevrat, Zebur ve İncil) bölümlerinin tamamını ücretsiz okuyabilirsiniz. Eğer Kutsal Kitap’da belirli bir bölüm veya ayet üzerine çalışma yapıyorsanız okuduğunuz bölümlerin çevirilerini Türkçe, İngilizce, İbranice, Grekçe ve Latince dillerindeki çeviriler ile karşılaştırabilirsiniz.

 

Kanal Hayat Televizyonu 15 Mart 2007 tarihinde yayın hayatına başlamış olup, dinsel içerikli (Hristiyan) bir kanaldır.

 

Hardal Tanesi Pastör Vahan İSAOĞLU sunumu ile, hikayeler anlatan, şarkılar çalan, biraz felsefe biraz bilim biraz sanat biraz her şey ama aslında Tanrı’dan bahseden bir youtube kanalı!

www.uyanisgencligi.com

Anasayfa » Lütfun Karşılıksız Oluşu

Lütfun Karşılıksız Oluşu

Ama merhameti bol olan Tanrı bizi çok sevdiği için, suçlarımızdan ötürü ölü olduğumuz halde, bizi Mesih’le birlikte yaşama kavuşturdu. O’nun lütfuyla kurtuldunuz. Tanrı bizi Mesih İsa’da, Mesih’le birlikte diriltip göksel yerlerde oturttu. (Efesliler 2:4-6)

Tanrı’nın Mesih’e dönüş anımızda gerçekleştirdiği o nihai eylem, “suçlarımızdan ötürü ölü olduğumuz halde, bizi Mesih’le birlikte yaşama” kavuşturmuş olmasıdır. Bir başka deyişle, Tanrı’ya karşı ölüydük. Tepkisizdik. Ruhsal anlamda hiçbir tat alamıyor, hiçbir ilgi gösteremiyorduk. Mesih’in güzelliğine bakacak hiçbir ruhsal gözümüz yoktu. Mutlak önem taşıyan ne varsa, hepsine karşı ölüydük.

Sonra Tanrı, biz daha O’nun huzuruna yaraşır varlıklar olabilmek adına hiçbir şey yapamıyorken -koşulsuz olarak- eyleme geçti. Bizi yaşama kavuşturdu. Mesih’in yüceliğini görebilmemiz için egemen gücüyle bizi ruhsal ölüm uykusundan uyandırdı (2. Korintliler 4:4). Ölü olan ruhsal duyular, mucizevi bir şekilde hayata döndü.

Lütfuyla Kurtuldunuz

Efesliler 2:4, bunun bir “merhamet” eylemi olduğunu söylüyor. Yani Tanrı bizi ölü halde gördü ve bize acıdı. Günahın sonsuz ölüme ve çaresizliğe götüren dehşet verici ücretini gördü. “Merhameti bol olan Tanrı … bizi Mesih’le birlikte yaşama kavuşturdu.” Merhametinin zenginliği, ihtiyaç anımızda üzerimize aktı. Ancak bu metnin dikkat çekici yönüyse şu ki, Pavlus kendi cümlesinin akışını, “O’nun lütfuyla kurtuldunuz” diyebilmek için bozmaktadır. “Tanrı … bizi Mesih’le birlikte yaşama kavuşturdu –O’nun lütfuyla kurtuldunuz– [ve] Mesih’le birlikte diriltip göksel yerlerde oturttu.”

Pavlus bunu 8. ayette de tekrardan söyleyecektir. Peki neden cümlesinin akışını, bu ifadeyi tam da buraya eklemek için bozmaktadır? Üstelik buradaki odak noktası, Tanrı’nın bizim bu vahim ölü halimize, çaresizliğimize verdiği yanıttaki merhametidir. Öyleyse Pavlus neden burada aynı zamanda lütufla kurtulduğumuzu da söyleme zahmetine girmektedir?

Cevabın şu olduğunu düşünüyorum: Pavlus tam bu noktada lütfun karşılıksız oluşunu vurgulamak için mükemmel bir fırsat olduğunu fark ediyor. Mesih’e dönmeden önceki ölü halimizi betimlerken, ölülerin gereken koşulları karşılayamadığı gerçeğini fark ediyor. Ölüler, ancak ve ancak Tanrı’nın onları tümüyle koşulsuz ve karşılıksız bir şekilde kurtarmasıyla yaşayabilir. Bu özgürlük, işte tam da lütfun kalbinde yatan şeydir.

Bir insanın bir başkasını ölümden diriltmesinden başka hangi eylem bu denli karşılıksız olabilir! Lütfun anlamı budur.

Yazar: John Piper

Leave a Reply